Lublin. Drogo za nowe pętle i ładowarki do elektrobusów
Lublin planuje budowę ładowarek dla autobusów elektrycznych w pięciu miejscach. Wraz z montażem stanowisk do ładowania zaplanowano przebudowę pętli. Powstaną też dwie nowe. Miasto właśnie otworzyli oferty w przetargu na zaprojektowanie obiektów.
Lublin prowadzi przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy punktów ładowania autobusów elektrycznych. W planach jest również przebudowa pętli. Wybrany w przetargu wykonawca zajmie się także pełnieniem nadzoru autorskiego.
Na zadanie przygotowano 740 tys. zł. Żadna z czterech firm projektowych nie zmieściła się w tym budżecie. Najtańsza oferta wynosi 1,08 mln zł od firmy Szymon Wadowski Biuro Obsługi Inwestycji z Krakowa. Druga w kolejności jest oferta od Biura Projektów Budownictwa Komunalnego z kwotą 1,22 mln zł. Nieco droższa okazała się oferta od francusko-polskiego konsorcjum Safege, bo 1,45 mln zł. Najdroższą ofertę złożyła firma CVTechnologia z Warszawy z kwotą 1,9 mln zł. Wybór projektanta poprzedzi analiza ceny (60 proc.) oraz doświadczenia zawodowego projektanta w branży drogowej (40 proc.).
Miasto planuje montaż pięciu punktów ładowania. Pierwsze miejsce powstać ma na pętli przy ul. Koncertowej. Dodatkowo obiekt ma przejść remont – zwłaszcza zatoka z nawierzchnią z kostki betonowej. Poprawiona ma zostać nośność nawierzchni do 115 kN, przebudowane ma zostać odwodnienie i oświetlenie. Powstanie wiata dla podróżnych długa na 10 metrów. Zaplanowano dziewięć miejsc postojowych dla autobusów. Ładowarka dla pojazdów elektrycznych będzie dwustanowiskowa. Zaś w pobliżu powstać ma parking K&S oraz 10 stojaków dla rowerów.
Kolejny punkt ładowania powstać ma na istniejącej pętli dla autobusów przy ul. Wojciechowskiej. Pętla autobusowa posiada nawierzchnię z kostki betonowej na której znajduje się przystanek komunikacji miejskiej z wiatą. Obiekt przejdzie przebudowę pod kątem odwodnienia i oświetlenia. Powstaną cztery miejsca postojowe dla autobusów. Miasto zaplanowało na pętli ładowarkę jednostanowiskową oraz dwa przystanki – dla wysiadających i wsiadających. Wykonawca zaprojektuje ponadto stojaki rowerowe, wiatę autobusową o długości 5,5 metra oraz monitoring i wyświetlacz z informacją pasażerską.
Źródło: https://www.transport-publiczny.pl/